Prága tömegközlekedése hatékony és sokszínű. Először is létezik egy belső városmag, amely kizárólag a gyalogosoké. A következő sávban közlekedhetnek a villamosok és a személyautók, az autóbuszoknak tilos. Napokig nem jöttem rá, hogy mi olyan furcsa, és talán még ma is töprengenék, ha a szállodánk nem egy metróvégállomás mellett lett volna. Egyszer a hotel másik ajtaján mentem ki és akkor vettem észre a buszmegállót és belém nyilalt... A buszok kipufogógáza hiányzott.

A legrégebbi és a legújabb villamos

A buszok kizárólag a metró végállomásoktól kifelé szállíthatják az utasokat, tehát amolyan ráhordó járatokként üzemelnek. Minden végállomásnak van P+R parkolója, vagyis az autóval érkezők biztonságban tudhatják autóikat. Városnéző túrákat viszont remek oldtimer kocsikkal is lehet tenni.

Számos metró állomás K+M (kiss and meet) jelzést visel, ami azt jelenti, hogy itt van kávézó, fagyizó, egy kis park szökőkúttal, ahol el lehet időzni, amíg várunk valakire.

A város legnagyobb vonzereje, a Moldva-part. Nemcsak a hidak nyújtanak pompás látványt, de tavasztól-őszig a folyó telis-teli csónakokkal, amelyeket óránként 200 koronáért lehet bérelni.

A vízen minden korosztály bátran lapátol.

Szintén népszerűek a hajós városnézések, ezek 200 koronánál kezdődnek. Ez egy kétórás hajókázás ára egy nagyobbacska városnéző hajón, ellátás nélkül. Vannak romantikusabb, illetve egzotikusabb ajánlatok is.

Kerékpárost aránylag keveset láttunk, ez részben a kompakt belvárosnak, részben a macskaköveknek köszönhető, amelyen nem éppen kényelmes tekerni.

Mi napijegyet haszáltunk, ami 100 korona volt egy napra. Ez napi öt utazás fölött éri meg. Miután 24 óráig jó, ha valaki délután érkezik, másnap delelött is ezt a jegyet használhatja. Jó időzítéssel rengeteget spórolhatunk. Például a mi első napijegyünk másnap háromkor járt le, de akkor épp várost néztünk és csak este hétkor kezeltük az új napijegyet, ami másnap este hétig volt jó. A végén nekünk a hét napra elég volt öt napijegy. A jeggyel ingyenes volt a sikló is.